CategoryTemplateData Object ( [variable_label:protected] => category [id] => 103 [lft] => 465 [rgt] => 466 [show_sibling_categories] => 1 [show_subcategories] => 1 [catalog_template_id] => [synchronize_id] => [href] => https://www.gofitness.fi/crosstrainer_koulu [url_name] => crosstrainer_koulu [filename] => crosstrainerkoulu [filetype] => jpg [image_id] => 7146 [image_src] => https://www.gofitness.fi/images/categories/crosstrainerkoulu_orig.jpg [meta_keywords] => crosstrainerin valinta [page_title] => Crosstrainer koulu [meta_description] => Crosstrainereissa on kaksi eri tyyppistä jarrua jolla vastusta saadaan säädettyä. Haluamme auttaa valitsemaan sinulle juuri sopivan crosstrainerin. [description] => Tervetuloa GoFitness.fi crosstrainer kouluun! Tällä sivulla käymme läpi kaikki crosstrainereihin liittyvät oleelliset asiat. Haluamme auttaa sinua valitsemaan juuri sinulle sopivan laitteen. Crosstrainer – tehokasta harjoittelua koko keholle Crosstrainer on erittäin tehokasta liikuntaa, jolla harjoitat koko kehon kestävyyttä, sekä lihasmassaa. Crosstrainerin pehmeä elliptinen liikerata mahdollistaa kovan harjoittelun ilman, että kehon nivelet kuormittuvat liikaa. Crosstrainerilla harjoittelu nostaa sykettä, joka puolestaan kasvattaa sinun kuntoasi ja polttaa tehokkaasti rasvaa. Crosstrainer on yksi suosituimmista kuntolaitteista tehokkuutensa ansiosta. Crosstraineria voidaan käyttää niin kotona, kuin kuntosaleilla. Crosstrainerin vastus Crosstrainereissa on kaksi eri tyyppistä jarrua, jolla vastusta saadaan säädettyä. Seuraavassa tekstissä käydään läpi nämä kaksi erilaista jarrua sekä niiden erot. Sähkömagneettijarru Sähkömagneettijarrut ovat erittäin käytettyjä fitnessmaailmassa. Säätämällä crosstrainerin tehoa säädät sähkömagneetille tulevaa virran määrää, jolloin joko lisäät tai vähennät vastusta. Mitä enemmän käännät vastusta, sitä suuremman virran syötät sähkömagneetille. Sähkömagneettijarrun merkittävät edut: • Ei liikkuvia osia jolloin ei kulumista • Ei tarvitse huoltoa • Hyvin harvoin huollon tarpeessa • Ei täydy kalibroida • Erittäin hiljaisia, koska ei liikkuvia osia • Tarkka • Erittäin pehmeä poljintuntuma eikä laisinkaan nypyttävä kuten halvoissa laitteissa • Vastuksen säätö tapahtuu todella nopeasti ja pehmeästi. Kestomagneettijarrut Kestomagneettijarruissa on liikkuva osa johon on kiinnitetty pieniä magneetteja. Vastaus määräytyy vauhtipyörän ja magneettiosan etäisyydestä. Mitä lähempänä tämä liikkuva osa on vauhtipyörää, sitä korkeampi vastus on käytössä. Myös kestomagneettijarrussa on omat hyvät puolensa. • Kestomagneettijarruja voidaan säätää joko servomoottorilla tai mekaanisella vaijerilla • Kestomagneettijarru toimii pienenkin etäisyyden kanssa. Nämä jarrut eivät ota häiriötä muista laitteista eikä päinvastoin. • Hyvä poljintuntuma Vauhtipyörä – mitä suurempi sen parempi? Hyvin usein kuulemme esitettävän, että mitä suurempi vauhtipyörä on laitteessa, sitä parempi tuote kyseessä. Seuraavassa artikkelissa todistamme väitteen vääräksi. Väite juontaa juurensa aikoihin, jolloin laitteet eivät olleet kovin kehittyneitä. Uudet modernit vauhtipyörät Viime aikoina merkittävä osa koko fitness-teollisuudesta on siirtynyt käyttämään pienempiä, kevyempiä sekä suurempia välityssuhteita käyttäviä vauhtipyöriä. Huolimatta pienemmästä painosta ja koosta, uudet vauhtipyörät toimivat paljon paremmin kuin vanhat ja suuret. Syynä tähän on uusien vauhtipyörien välityssuhde. Suurella välityssuhteella jopa 1/24 saadaan aikaan merkittävästi kovempi pyörintänopeus vauhtipyörälle. Tällöin poljintuntuma on merkittävästi pehmeämpi, mutta jarrusta saadaan myös paljon tarkempi. Pienet vauhtipyörät mahdollistavat myös uudenaikaisemman muotoilun, koska laitteen sisään ei tarvitse enää asentaa suurta vauhtipyörää. Pienempi vauhtipyörä keventää myös tuotteen kokonaispainoa, joka puolestaan heijastuu edullisempiin toimituskuluihin. Crosstrainerien ohjelmat Crosstrainerien ohjelmat voidaan jakaa kahteen perusryhmään – Valmisohjelmat sekä käyttäjän omat ohjelmat. Valmisohjelmat Nykyaikaisissa laitteissa on runsaasti valmisohjelmia. Valmisohjelmat vaihtavat automaattisesti harjoituksen intensiteettiä, tämä pitää harjoituksen motivoivana sekä jännittävänä. Hyvillä valmisohjelmilla saat laitteestasi parhaan mahdollisen hyödyn. Yleisimmät valmisohjelmat crosstrainereissa ovat seuraavanlaisia: • Profiiliohjelmat simuloivat aitoa mäkiharjoittelua. Profiiliohjelman aikana laite itse vaihtaa vastusta. Kuvitellun ylämäen kohdalla vastus nousee ja vastaavasti alamäen kohdalla vastus vähenee. Todella yksinkertaista ja motivoivaa harjoittelua! • Teho-ohjelmat (WAT): Teho-ohjelmissa kuntoilija voi itse määrätä, millä teholla harjoitellaan. Voit itse päättää minkä ajan käytät tietyn tehon kanssa. Tämä on yksi suosituimmista harjoitusmuodoista. • Sykeohjelmat: Sykeohjelmat usein kaikista turvallisimpia harjoitusmuotoja. Valitset itsellesi sopivan sykealueen, jolloin laite säätää vastusta automaattisesti sykkeen mukaan! Mikäli syke nousee yli halutun, laitteen vastus vähenee itsestään. Helppoa ja hauskaa. Omat ohjelmat Nykyaikaisilla laitteilla voit helposti ja vaivattomasti tehdä itsellesi mieleisiä ohjelmia juuri sinun tarpeidesi mukaan. Omia ohjelmia voi yleensä tehdä mallista riippuen 1-10 kpl. Omat ohjelmat voit tietysti tallettaa laitteen omaan muistiin, jolloin voit milloin tahansa harjoitella sinun mieleisillä ohjelmilla! Tee kuntolaitteestasi persoonallinen Nykyaikaisiin laitteisiin voit laittaa omat henkilökohtaiset tietosi. Mikäli yhdellä laitteella on useampi käyttäjiä, he voivat kaikki tallettaa omat henkilökohtaiset tietonsa laitteeseen. Käynnistäessä laitteen sinun tulee vain valita oma käyttäjätunnus, jolloin kaikki henkilökohtaiset tiedot ovat käytettävissäsi. Henkilökohtaisesti Suurimmassa osassa laitteistamme on käyttäjille varatut paikat. Personoi laitteesi, jolloin pystyt mukauttamaan harjoitukset juuri sinun tarpeitasi vastaavaksi. Käyttäjärekisteri Kaikissa kehittyneimmissä laitteissa on käyttäjähistoria. Historiaan tallentuvat kaikki tekemäsi harjoitukset. Voit näin ollen pitää omassa laitteessasi harjoituspäiväkirjaa. Tiedät tarkalleen kuinka paljon olet esim. Viimeisen harjoitusviikon aikana käyttänyt laitetta, ja kuinka paljon kaloreita on kulunut. Sykkeen mittaus Kaikissa myytävissämme olevissa Crosstrainereissa on sykkeen mittaus. Yleisin tapa mitata sykettä ovat käsianturit. Tämä on erittäin helppo ja vaivatonta. Laitat vain harjoituksen aikana kädet käsikahvoihin joissa on sykkeen mittaus. Syke tulee näin näkyviin laitteen näytölle. Kalliimmissa laitteissa on myös mahdollista mitata sykettä sykevyön avulla. Sykevyö on aina ensisijaisesti tarkin tapa mitata sykettä. Mikäli sinulla on sykevyö kotona ja olet epävarma sen yhteensopivuudesta laitteesi kanssa, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme. Crosstrainerien näytöt Crosstrainereita neljällä erilaisella näytöllä. • LCD-näyttö on helposti luettavissa, koska numerot ovat terävät ja selkeät. • Mustavalko LED-näyttö on helppolukuinen ja kestävä • Värillinen LED-näyttö on selkeälukuinen ja siinä on hiukan mallista riippuen 3-5 väriä. • Täysgraafinen näyttö löytyy kaikkein kalleimmista laitteista. Täysgraafiset näytöt on kuin pieniä tietokoneen ruutuja joista voit katsoa filmejä sekä harjoituksen aikana näytettävää tietoa © 2015 gofitness.fi >> Katso tästä koko valikoima crosstrainereita [name] => Crosstrainerkoulu )

Crosstrainerkoulu

Crosstrainerkoulu

Tervetuloa GoFitness.fi crosstrainer kouluun!

Tällä sivulla käymme läpi kaikki crosstrainereihin liittyvät oleelliset asiat. Haluamme auttaa sinua valitsemaan juuri sinulle sopivan laitteen.

Crosstrainer – tehokasta harjoittelua koko keholle

Crosstrainer on erittäin tehokasta liikuntaa, jolla harjoitat koko kehon kestävyyttä, sekä lihasmassaa. Crosstrainerin pehmeä elliptinen liikerata mahdollistaa kovan harjoittelun ilman, että kehon nivelet kuormittuvat liikaa. Crosstrainerilla harjoittelu nostaa sykettä, joka puolestaan kasvattaa sinun kuntoasi ja polttaa tehokkaasti rasvaa. Crosstrainer on yksi suosituimmista kuntolaitteista tehokkuutensa ansiosta. Crosstraineria voidaan käyttää niin kotona, kuin kuntosaleilla.

Crosstrainerin vastus

Crosstrainereissa on kaksi eri tyyppistä jarrua, jolla vastusta saadaan säädettyä. Seuraavassa tekstissä käydään läpi nämä kaksi erilaista jarrua sekä niiden erot.

Sähkömagneettijarru

Sähkömagneettijarrut ovat erittäin käytettyjä fitnessmaailmassa. Säätämällä crosstrainerin tehoa säädät sähkömagneetille tulevaa virran määrää, jolloin joko lisäät tai vähennät vastusta. Mitä enemmän käännät vastusta, sitä suuremman virran syötät sähkömagneetille.

Sähkömagneettijarrun merkittävät edut:

• Ei liikkuvia osia jolloin ei kulumista

• Ei tarvitse huoltoa

• Hyvin harvoin huollon tarpeessa

• Ei täydy kalibroida

• Erittäin hiljaisia, koska ei liikkuvia osia

• Tarkka

• Erittäin pehmeä poljintuntuma eikä laisinkaan nypyttävä kuten halvoissa laitteissa

• Vastuksen säätö tapahtuu todella nopeasti ja pehmeästi.

Kestomagneettijarrut

Kestomagneettijarruissa on liikkuva osa johon on kiinnitetty pieniä magneetteja. Vastaus määräytyy vauhtipyörän ja magneettiosan etäisyydestä. Mitä lähempänä tämä liikkuva osa on vauhtipyörää, sitä korkeampi vastus on käytössä. Myös kestomagneettijarrussa on omat hyvät puolensa.

• Kestomagneettijarruja voidaan säätää joko servomoottorilla tai mekaanisella vaijerilla

• Kestomagneettijarru toimii pienenkin etäisyyden kanssa. Nämä jarrut eivät ota häiriötä muista laitteista eikä päinvastoin.

• Hyvä poljintuntuma

Vauhtipyörä – mitä suurempi sen parempi?

Hyvin usein kuulemme esitettävän, että mitä suurempi vauhtipyörä on laitteessa, sitä parempi tuote kyseessä. Seuraavassa artikkelissa todistamme väitteen vääräksi. Väite juontaa juurensa aikoihin, jolloin laitteet eivät olleet kovin kehittyneitä.

Uudet modernit vauhtipyörät

Viime aikoina merkittävä osa koko fitness-teollisuudesta on siirtynyt käyttämään pienempiä, kevyempiä sekä suurempia välityssuhteita käyttäviä vauhtipyöriä. Huolimatta pienemmästä painosta ja koosta, uudet vauhtipyörät toimivat paljon paremmin kuin vanhat ja suuret.

Syynä tähän on uusien vauhtipyörien välityssuhde. Suurella välityssuhteella jopa 1/24 saadaan aikaan merkittävästi kovempi pyörintänopeus vauhtipyörälle. Tällöin poljintuntuma on merkittävästi pehmeämpi, mutta jarrusta saadaan myös paljon tarkempi. Pienet vauhtipyörät mahdollistavat myös uudenaikaisemman muotoilun, koska laitteen sisään ei tarvitse enää asentaa suurta vauhtipyörää.

Pienempi vauhtipyörä keventää myös tuotteen kokonaispainoa, joka puolestaan heijastuu edullisempiin toimituskuluihin.

Crosstrainerien ohjelmat

Crosstrainerien ohjelmat voidaan jakaa kahteen perusryhmään – Valmisohjelmat sekä käyttäjän omat ohjelmat.

Valmisohjelmat

Nykyaikaisissa laitteissa on runsaasti valmisohjelmia. Valmisohjelmat vaihtavat automaattisesti harjoituksen intensiteettiä, tämä pitää harjoituksen motivoivana sekä jännittävänä. Hyvillä valmisohjelmilla saat laitteestasi parhaan mahdollisen hyödyn.

Yleisimmät valmisohjelmat crosstrainereissa ovat seuraavanlaisia:

• Profiiliohjelmat simuloivat aitoa mäkiharjoittelua. Profiiliohjelman aikana laite itse vaihtaa vastusta. Kuvitellun ylämäen kohdalla vastus nousee ja vastaavasti alamäen kohdalla vastus vähenee. Todella yksinkertaista ja motivoivaa harjoittelua!

• Teho-ohjelmat (WAT): Teho-ohjelmissa kuntoilija voi itse määrätä, millä teholla harjoitellaan. Voit itse päättää minkä ajan käytät tietyn tehon kanssa. Tämä on yksi suosituimmista harjoitusmuodoista.

• Sykeohjelmat: Sykeohjelmat usein kaikista turvallisimpia harjoitusmuotoja. Valitset itsellesi sopivan sykealueen, jolloin laite säätää vastusta automaattisesti sykkeen mukaan! Mikäli syke nousee yli halutun, laitteen vastus vähenee itsestään. Helppoa ja hauskaa.

Omat ohjelmat

Nykyaikaisilla laitteilla voit helposti ja vaivattomasti tehdä itsellesi mieleisiä ohjelmia juuri sinun tarpeidesi mukaan. Omia ohjelmia voi yleensä tehdä mallista riippuen 1-10 kpl. Omat ohjelmat voit tietysti tallettaa laitteen omaan muistiin, jolloin voit milloin tahansa harjoitella sinun mieleisillä ohjelmilla!

Tee kuntolaitteestasi persoonallinen

Nykyaikaisiin laitteisiin voit laittaa omat henkilökohtaiset tietosi. Mikäli yhdellä laitteella on useampi käyttäjiä, he voivat kaikki tallettaa omat henkilökohtaiset tietonsa laitteeseen. Käynnistäessä laitteen sinun tulee vain valita oma käyttäjätunnus, jolloin kaikki henkilökohtaiset tiedot ovat käytettävissäsi.

Henkilökohtaisesti

Suurimmassa osassa laitteistamme on käyttäjille varatut paikat. Personoi laitteesi, jolloin pystyt mukauttamaan harjoitukset juuri sinun tarpeitasi vastaavaksi.

Käyttäjärekisteri

Kaikissa kehittyneimmissä laitteissa on käyttäjähistoria. Historiaan tallentuvat kaikki tekemäsi harjoitukset. Voit näin ollen pitää omassa laitteessasi harjoituspäiväkirjaa. Tiedät tarkalleen kuinka paljon olet esim. Viimeisen harjoitusviikon aikana käyttänyt laitetta, ja kuinka paljon kaloreita on kulunut.

Sykkeen mittaus

Kaikissa myytävissämme olevissa Crosstrainereissa on sykkeen mittaus. Yleisin tapa mitata sykettä ovat käsianturit. Tämä on erittäin helppo ja vaivatonta. Laitat vain harjoituksen aikana kädet käsikahvoihin joissa on sykkeen mittaus. Syke tulee näin näkyviin laitteen näytölle.

Kalliimmissa laitteissa on myös mahdollista mitata sykettä sykevyön avulla. Sykevyö on aina ensisijaisesti tarkin tapa mitata sykettä. Mikäli sinulla on sykevyö kotona ja olet epävarma sen yhteensopivuudesta laitteesi kanssa, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Crosstrainerien näytöt

Crosstrainereita neljällä erilaisella näytöllä.

• LCD-näyttö on helposti luettavissa, koska numerot ovat terävät ja selkeät.

• Mustavalko LED-näyttö on helppolukuinen ja kestävä

• Värillinen LED-näyttö on selkeälukuinen ja siinä on hiukan mallista riippuen 3-5 väriä.

• Täysgraafinen näyttö löytyy kaikkein kalleimmista laitteista. Täysgraafiset näytöt on kuin pieniä tietokoneen ruutuja joista voit katsoa filmejä sekä harjoituksen aikana näytettävää tietoa

© 2015 gofitness.fi

>> Katso tästä koko valikoima crosstrainereita

Tuotteita ei löytynyt.