Toimistojuoksumatot

Toimistojuoksumatot

Sijoita terveyteen ja hyvinvointiin töitä tehdessäsi! Walkdesk toimistojuoksumatot on suunniteltu käytettäväksi hitailla nopeuksilla pitkiin harjoituksiin. Moottorit on suunniteltu siten että ne jaksavat pyörittää mattoa hitaalla nopeudella pitkiä aikoja, joka ei tavalliselle juoksumatolle ole optimaalisinta käyttöä. Huom! Suosittelemme korkeussäädettävää pöytää käytettäväksi maton kanssa ergonomisen työasennon löytymiseksi.

Juoksumatto toimistokäyttöön

Miksi toimistojuoksumatto? TV: n, tietokoneiden, videopelien ja muun kännykkäajan kynnyksellä istumme enemmän kuin koskaan aiemmin. Jopa 9,5 tuntia päivässä, siis vielä enemmän aikaa kuin nukkumme (n. 7,5 tuntia). Kehomme ei ole rakennettu tähän ja se alkaa ottamaan veronsa. Tämän lisäksi tutkimukset ovat osoittaneet että keskimääräinen aikuinen viettää n. 9 tuntia päivässä istuen.


Kun istumme niin käytämme paljon vähemmän lihaksia kun seisomme tai liikumme. Istumisen aikana suuremmat isot lihakset sekä tukilihakset (jalat, selkä mm.) eivät akvoidu. Tästä koituu useita negatiivisia vaikutuksia soluprosesseihin lihaksiimme ja kudoksiin. Tämä alentaa LPL / HDL-tasoja veressä (kolesteroli, joka vastaa rasvojen kuljettamisesta) ja triglyseridien (rasva) pudotusten hajoaminen. Rasvanpoltto-entsyymien määrä veressä voi laskea jopa 90%:lla tunnin aikana. Tämä lisää riskiä liikalihavuuden ja useisiin sydän-verisuonitautiin.


Tämä on vasta alkua! Tutkimukset ovat osoittaneet että istuminen pitkiä aikoja lisää huomattavasti sydänsairauksia, 2-tyypin diabetesta, syöpää, aivohalvauksen, tromboosin, selkävaivojen, liikalihavuuden, aineenvaihduntahäiriöiden, osteoporoosin, masennuksen, dementian lisääntymistä.

Toimistojuoksumatosta ratkaisu

Jokainen liike auttaa, nouse hetkeksi, venyttele, kävele ympäri, mitä tahansa! Sinun tulisi nousta 20 minuutin välein ja yksi terveellisimmistä ratkaisuista on toimistojuoksumatto. Helppo asentaa työpisteeseen ja siirtää toisaalle. Parasta olisi vähintään kävellä muutamia tunteja päivässä pienillä nopeuksilla (0,8-2,5 km / h) töitä tehdessä.


Kävely on luonnollinen liike jolla on hyvin terveellisiä vaikutuksia kehoon. Se takaa vahvan ja terveellisen verenkierron, vahvistaa luita ja immuunijärjestelmää, parantaa aivotoimintoja ja keskittymistä (ja näin lisää tuottavuutta).


Lisäksi poltat paljon enemmän kaloreita kävelyn aikana, joten voit laihtua työskentelyn aikana. Se on myös rentouttava, parantaa ryhtiä ja tekee sinusta paljon enemmän haluttavan. Puolen tunnin (keskipitkän) voimakkaalla liikunnalla ei voi kompensoida koko päivän liikunnan tarvetta ja tästä tulevia haittoja, mutta voit miellyttävällä 2 h liikunnalla päivässä edesauttaa terveyttäsi.


Toimistojuoksumatot ovat vasta alkua luomaan dynaamisempi työpaikka ja ennaltaehkäisemään sairauksia. Pienetkin muutokset toimistossa istumiseen auttaa parantamaan elämän laatua.a

Järjestys: