Toimitusehdot

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot: Voimassa 01.01.2017 alkaen
 

Yleistä verkkokaupasta

Gofitness.fi on osa HealthVisor Oy:tä. Verkkokaupan tuotteet myy HealthVisor Oy y-tunnus 2289190-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä www.GoFitness.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet.

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä seuraamaan sähköpostiaan.
 

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet: tilauksen sisällön tilausnumeron ja tilauspäivämäärän maksutavan sekä laskun loppusumman
 

Maksutavat

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, HealthVisor Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksujen reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit:
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Paytrail Oyj (2122839-7) toteuttaa yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

Maksupalvelun tarjoaja
Paytrail Oyj,
y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 JYVÄSKYLÄ
Finland 
asiakaspalvelu@paytrail.com
Puh. +358 207 181830 (ark 8-19) 

Palvelun kuvaus
Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrail:n maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrail:n palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Huom! Paytrail myös tarjoaa kesken jääneiden tilausten maksuehdoksi lisäpalvelua laskulla (maksuaika 36 kk). Tästä Paytrail veloittaa laskutuslisää 2,95 €.

Palautusoikeus
Teillä on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus, 
jota käyttäessänne voitte asioida suoraan kauppiaan kanssa.

Tietoa maksutavoista
Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Suomen Verkkomaksut Oyj. 
Maksu tilitetään kauppiaalle.

Luottokunnan maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on 
Suomen Verkkomaksut Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme 
kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
 

Svea osamaksu

Svea Ekonomi (myöhemmin Svea) tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi erämaksun, saat ostoksistasi PINS-pisteitä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi
 

Svea Erämaksun tiliehdot löydät täältä:
Svea Tiliehdot
 

Euroloan lasku ja erämaksu

Euroloanin tiliehdot löydät täältä:

Euroloan tiliehdot

Lasku ja ennakkomaksu

Myymme laskulla yrityksille 7 päivän maksuehdolla, tarkistamme yrityksen tiedot (taseen) ennen laskulla lähettämistä. Jossain tapauksissa sovimme eripituisia maksuaikoja. Tarjoamme myös rahoitusvaihtoehdon tarvittaessa Tukirahoituksen kanssa 3-60 kk.
 
Ennakkolaskuvaihtoehto sopii yksityisille kuin yrityksille. Lähetämme tuotteet maksun suoriuduttua. Ennakkolaskutilaukset pidämme avoimena 7 vuorokautta tilauksen jälkeen ilman maksusuoritusta. Sen jälkeen ne peruutetaan.
 

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu pääasiallisesti 1-4 arkipäivää laskun maksamisesta tai maksun kirjautumisesta. Suurten tuotteiden, kuten esimerkiksi kuntopyörien, toimitusaika on 2-5 päivää. Toimitusaika ilmoitetaan aina tilauksen yhteydessä, kts. seuraava luku. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan kyseisen tuotteen esittelysivulla. Tilaustuotteissa toimitusaika saattaa olla välillä jopa 3-6 viikkoa.

Valitettavasti joskus voi käydä niin että onnistut tilaamaan sellaisia tuotteita, jotka jostain syystä (esim. väärä varastosaldo) ovat loppuneet varastostamme, vaikka verkkokauppa näyttäisikin tuotetta löytyvän varastosta. Ilmoitamme tästä sinulle sähköpostitse tai puhelimitse ja tarjoamme sinulle korvaavaa tuotetta mikäli sellainen löytyy.

Teemme aina kaikkemme saadaksemme tilauksesi toimitettua mahdollisimman pian.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti / rahti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan.

Suurissa paketeissa kuten kuntolaitteet toimituskuluihin lisätään tuotekohtainen rahtilisä johtuen paketin suuresta painosta tai koosta.
 
Rahtilisä ja todelliset postikulut ovat nähtävissä ostoskorivaiheessa.
 
Suuret paketit kuten kuntolaitteet toimitetaan rahtina lähimmälle maantasolla olevalle ovelle.

Pienemmät tilaukset toimitetaan postipakettina (POSTI 21 / POSTI 16 ).

POSTI 16 / Nouto omasta postista
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä ja sähköpostilla.

POSTI 21 / Postin kotiinkuljetus
Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä.  Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. 

Itella SmartPOST:
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä ja tunnuskoodin avulla voit noutaa paketin halutusta pakettiautomaatista.

Rahtikuljetukset
Isommat tilaukset, kuten yli 35 kg painavat kuntolaitteet toimitetaan Matkahuollolla, Kaukokiidolla, Kiitolinjalla tai Transpointilla.

HUOM! Isot kuntolaitteet toimitetaan asiakkaan pihaan mihin jakeluauto pääsee ajamaan. Lisäpalveluna on saatavilla tuotteiden sisäänkanto.

Laitteet toimitetaan osissa.

Mikäli valitset toimitustavaksi NOUTO MYYMÄLÄSTÄ, saat sähköpostiisi ilmoituksen kun tuote on valmiina noudettavissa liikkeestämme.
 

Ulkomaan toimitukset (Ahvenanmaa mm.)

Asiakkaalle hyvitetään alv tapauskohtaisesti vain yli 1000 € tilauksissa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tilauksen tekoa.
 

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@gofitness.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio toimitusyhtiölle.

HealthVisor Oy ei vastaa kuljetuksissa vahingoittuneista kuntolaitteista. Valmistaja/maahantuoja vastaa tuotteiden kunnosta (huom! kolhut ja naarmut) ja muut reklamaatiot käydään tapauskohtaisesti valmistajan/maahantuojan kesken.
 

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, puhelimitse tai sähköpostilla).

Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
 

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen tilisiirrolla siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Palautuksiin ja peruutuksiin tarvitaan aina IBAN-tilinumero.
 

Palautusoikeus

Palvelemme kaikkia asiakkaitamme kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla ja siksi tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. HealthVisor Oy:llä on Postin kanssa solmittu asiakaspalautussopimus. Palautus on asiakkaalle maksuton (kts. poikkeukset). Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ilmoita siitä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@gofitness.fi ja liitä mukaan seuraavat tiedot: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio GoFitness.fi tilausvahvistuksesta

Kuluttajansuojalain mukaan palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Säilyttääkseen peruuttamisoikeutensa kuluttajan on pidettävä tavara olennaisesti muuttumattomana tai vähentymättömänä - tuotetta voi kuitenkin kokeilla/sovittaa.

Mikäli tuote otetaan käyttöön palautusoikeus raukeaa. Pääsääntönä voidaan pitää, että voit kokeilla/sovittaa tuotetta samoin kuin voisit tehdä sen liikkeessä asioidessa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa.

Elintarvikkeiksi laskettavilla tuotteilla EI ole palautusoikeutta mikäli tuotteet ovat avattuja. Palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita (ei yrityksiä tai yhdistyksiä).

Pestyjä, käytettyjä tai muunneltuja tuotteita ei voi palauttaa / vaihtaa kuten vaatteita. Pidä siis huoli, että tuotteet ovat uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuotteissa on esimerkiksi lemmikkien karvoja, emme hyväksy palautusta / vaihtoa. Palauta tuotteet aina alkuperäisessä pakkauksessa, ja jos kyseessä on useamman tuotteen setti, palauta aina kaikki setin tuotteet.
 

Poikkeukset

Kuluttajaviraston ohjeen mukaan suurten tuotteiden kuten kuntopyörien, crosstrainereiden, soutulaitteiden, juoksumattojen sekä kotikuntokeskusten, painonnostopenkkien ja tankojen palautuskustannuksista vastaa asiakas, koska näitä tuotteita ei voida palauttaa tavanomaisesti postitse.

Mikäli haluatte palauttaa yllä mainitun tuotteen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@gofitness.fi tai puhelimitse +358(0)44 548 36 99.

Toimi palautuksissa näin! Pakkaa tuote hyvin ja palauta tuote alkuperäisessä pakkauksessa.
 

Palautus kirjeenä

Mikäli palautettava tuote palautetaan kirjeenä voi asiakas jättää kirjeen kirjelaatikkoon merkinnällä "ASIAKASPALAUTUS".
Healthvisor Oy / GoFitness, Ruosilantie 2, 00390 Helsinki.
Suosittelemme kuitenkin viemään myös kirjeet aina postiin jolloin asiakas saa kuitin palautuksesta, jolloin voidaan epäselvyystapauksissa selvittää kulkua. Muista tarkistaa, että lähetyksessä on yrityksemme yhteystiedot. Kirjeasiakaspalautuksina vain tuotteet jotka mahtuvat kirjekuoreen.
 

Palautus pakettina, posti ja lähikauppa/k-market

Asiakaspalautusosoite on: Healthvisor Oy, Ruosilantie 2, 00390 Helsinki.

Kun palautettava lähetys on paketti (painaa yli 2 kg ja tai ylittää kirjepalautuksen mitat) vie lähetys postiin.
Pyydä postissa Asiakaspalautus 14 -osoitekortti, täytä ja liimaa lähetyksen päälle. Yksi osa kortista jää asiakkaalle kuitiksi, säästäthän sen kunnes palautuksesi on käsitelty loppuun.
Tämä palautus ainoastaan kun lähetys on lähetetty postin pakettina. Palautus on maksuton (pl. allamainitut poikkeukset)

Postin asiakaspalautusnumeromme on  619688.

Palautus matkahuollolla: Vie paketti lähimpään matkahuollon toimipisteeseesi, helpoimmin palautus käy kun viet paketin samaan paikkaan josta hait sen. (Siwa, valintatalo, k-market, r-kioski, tms matkahuollon toimipiste). Saat kuitin palautuksesta, säästäthän sen kunnes palautuksesi on käsitelty loppuun. Matkahuollon palautusta tehdessäsi mainitse asiakasnumeromme 9503787. Palautus on maksuton (pl. allamainitut poikkeukset)

Tuotteet jotka palautuvat noutamattomina, veloittaa HealthVisor Oy asiakkaalta toimituskulut kumpaakin suuntaan sekä käsittelykulut 5 €.

Yllä oleva palautusohje ei koske suuria laitteita kuten kuntopyöriä, crosstrainereita, juoksumattoja ja kotikuntokeskuksia, näiden tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas.

Pyydämme ottamaan näissä tapauksissa yhteyttä ennen palautusta sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@gofitness.fi tai puhelimitse +358(0)44 548 36 99.
 

Muuta

Pidätämme itsellämme oikeuden ilman eri ilmoitusta hinnanmuutoksiin, toimitusten viivästymiseen, tuote-erän loppumiseen ja toimitusehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Gofitness.fi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Gofitness.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).