Ofta frågade frågor

Hur kan jag spåra min beställning?

  • Spårningen syns i dina kunduppgifter när du är inloggad i vår webbutik
  • Om du inte är registrerad när du lägger beställningen och vill spåra din beställning kan du göra det med hjälp av spårningsverktyget som finns längst ner till höger på våra sidor genom att ange ditt ordernummer och din e-post

Hur lägger jag in en beställning?

  • Lägg in valda produkterna i varukorgen och gör en beställning med ditt användarkonto eller som gäst
  • Fyll i dina uppgifter och välj frakt- och betalningssätt
  • Vi skickar en orderbekräftelse så fort beställningen kommit in
  • Beställningen skickas i väg så fort produkterna finns i lager. Vid större beställningar är delleveranser möjliga

Kan produkterna testas?

  • Vårt lager ligger tills vidare i Finland. Därmed kan produkterna inte testas. Vi har inte heller någon butik eller utställningslokal där utrustning ställs ut.
  • Fråga kundtjänst för mer information om du är intresserad av en specifik produkt eller enhet. Vi tillhandahåller gärna all nödvändig information för att stödja ditt köpbeslut

Hur mycket kostar frakten?

  • Leveranskostnaderna räknas ut enligt beställningens vikt och storlek samt leveransadress. Du kan se leveranskostnaderna genom att lägga produkterna i varukorgen och fylla i leveransuppgifterna. Då uppdateras fraktkostnaderna automatiskt. Om det inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst så att vi kan hjälpa dig.

Det är något fel med min beställning, vad kan jag göra?

  • Kontakta vår kundtjänst. Enklast går detta via email info@gofit.se
  • Kom ihåg att lägga in ditt ordernummer och namn

Jag vill köpa ett större parti produkter, kan jag få en offert?

  • Javisst! Registrera dig som företagskund, logga in, samla in produkterna i varukorgen och skicka en offertförfrågan. Du kan även skicka en lista till oss via email om du inte är helt säker på vad det är du letar efter, så kan vi tillsammans hitta en lösning som passar dig.

Leveranstiden anges som 1-3 månader eller som en beställningsprodukt, vad betyder det?

  • Produkten finns ej i lager, vi väntar på en komplettering från vår leverantör. För mer information, kontakta vår kundtjänst via email.

Hur kan jag kontakta er?

  • I första hand via email, vi svarar snabbt. Telefonen fungerar också, men observera att vi även betjänar upphämtningskunder och samlar ihop beställningar, därmed hinner vi inte alltid svara i telefon!

Min beställning har inte ännu skickats i väg, kan jag avboka den?

  • Självklart, beställningen kan avbokas när som helst. Vänligen informera oss via email så slutför vi avbokningen. Du kan även returnera beställningen efter att du fått den. Instruktioner för retur hittar du här: Avbokning, reklamation & retur.

Jag returnerade min beställning, när får jag en återbetalning?

  • Vi behandlar returer dagligen, ibland kan det uppstå eftersläpning av returer. Vi försöker göra återbetalningen inom en vecka från mottagandet av returen. Återbetalningen sker med den betalningsmetod som använts vid köpet. Om detta inte är möjligt ber vi dig vänligen skicka ett email med ditt kontonummer i IBAN-format samt din banks BIC-kod.

Jag är företagskund, hur går jag till väga?

  • Du kan lägga in en beställning direkt via vår webshop.
    • registrera dig som kund
    • logga in på ditt kundkonto
    • lägga till din faktureringsadress och ditt företags momsnummer (inte ditt företags-ID)
    • vårt system använder dessa för att identifiera dig som företagskund
    • ibland måste du logga ut och in igen för att vårt system ska känna igen ändringen som företagskund. 
  • En offert kan du begära genom att klicka på ”begär offert” efter att du samlat de önskade produkterna i varukorgen.
  • En offert kan du begära genom att maila oss på info@gofit.se.
  • Om du vill diskutera mer i detalj, lämna oss en samtalsförfrågan eller skicka ett email så ringer vi upp dig så fort som möjligt.
  • Åt företag är även fakturering möjligt.