Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot voimassa 12.10.2022 alkaen.

1. Yleiset ehdot

1.1 Yritysmyynnin ehdot

2. Tuotteet ja hinnat

3. Tilaaminen

4. Maksaminen

4.1. Maksutavat

5. Toimitukset

5.1 Toimitusaika

5.2 Toimituskulut

5.3. Toimitustavat

5.4 Asennuspalvelu

5.5 Ulkomaan toimitukset

6. Reklamaatio tuotteesta tai Ongelma kuljetuksessa

7. Takuu ja kuntolaitteiden huolto

8. Vaihto- ja palautusoikeus

8.1 Toimi palautuksissa näin

8.2 Palautus kirjeenä

8.3 Palautus pakettina

8.4 Palautus matkahuollolla

8.5 Poikkeukset palautuskäytännössä

9. Hyvitysmaksu 

10. Keskeyttäminen ja purku

11. Riitatilanteet

 

1. Yleiset ehdot

Gofitness.fi on osa HealthVisor Oy:tä. Verkkokaupan tuotteet myy HealthVisor Oy (y-tunnus: 2289190-8).

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Sopimusehtojen muutokset voivat koskea hintojen, tuotetietojen, toimitusehtojen tai postikulujen muutoksia. Kussakin tilauksessa sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja hyväksyttävä ne tilausta tehdessä.

HealthVisor Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Healthvisor Oy ei vastaa tuotteille tai asiakkaille aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat force majeure -tilanteesta eli ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Healthvisor Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Emme vastaa esimerkiksi ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästyksistä tai valmistajan päätöksestä lopettaa jonkin tuotteen valmistus. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian kuin se on mahdollista.

1.1 Yritysmyynnin ehdot

Ostaessasi tuotteita tai palveluita meiltä ymmärrät, että suoritat oston yritystoimintaan liittyvänä toimintona ja liiketoimintatarkoituksissa. Yritysasiakkaana meiltä tekemäsi ostot eivät nauti samaa suojaa, jota annetaan kuluttajille soveltuvien kuluttajansuojalakien tai ostolakien puitteissa. Yritysasiakkaan hyväksymä tilaus on sitova, eikä tilauksella ole peruutus- tai palautusoikeutta. Mikäli tilaus kuitenkin halutaan perua, veloitamme korvauksena vähintään 20% tilauksen kokonaishinnasta. Mikäli erikseen toimittajalta tilattava tilaustuote perutaan, veloitamme korvauksena vähintään 50% tuotteen hinnasta.

Meillä ei ole velvollisuutta hyväksyä mitään meiltä tekemääsi tilausta tai tarjota sinulle luottoa.

On sinun yksinomaisella vastuullasi määrittää tilattujen tuotteiden tai palveluiden soveltuvuus. Meillä ei ole mitään vastuuta taata tällaista soveltuvuutta. Ymmärrät, että meillä ei ole vastuuta koskien ohjeita tai neuvoja, joita sinulle on tarjottu tuotteiden tai palveluiden tilauksen yhteydessä.

Säilytämme tilausta 10 vuorokautta eteenpäin noutoilmoituksen lähettämisestä. Mikäli tilausta ei noudeta 10 vuorokauden sisällä asiakkaasta johtuvasta syystä, perimme säilytyspalkkiona 2% tilauksen summasta jokaiselta alkavalta viikolta.

Tilaajan on tutustuttava tuotteen takuutietoihin ennen tilaamista.

 

2. Tuotteet ja hinnat

Kaikki verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät arvonlisäveron. Kirjautuneet yritysasiakkaat näkevät verkkokaupassamme tuotteiden hinnat ilman arvonlisäveroa. Tällöin arvonlisävero näkyy tarjouksella, ostoskorissa ja laskussa eriteltynä.

Laskun loppusummaan lisätään asiakkaan valitseman toimitustavan ja maksutavan mukaiset kulut, jotka ilmoitetaan ennen tilauksen hyväksymistä.

Tuotteet myydään niillä hinnoilla, toimituskuluilla ja maksutapalisillä, jotka ovat olleet verkkokaupassa tilauksen tekohetkellä voimassa. Tämä ei koske tapauksia, joissa on havaittavissa selkeä virhe hinnoittelussa. Pidätämme oikeuden rajoittaa tai olla myymättä tuotteita poikkeuksellisen suurissa erissä tai hinnoitteluvirheestä verkkosivuillamme tai muissa kanavissa johtuen. Virheen tapahtuessa tarjoamme sinulle seuraavat vaihtoehdot: voit peruuttaa tilauksesi ja saada ennakkoon maksetut rahasi takaisin ja/tai voit tehdä tilauksen uudelleen oikein hinnoin/ehdoin.

Pyrimme siihen, että tuotetietomme ovat aina ajan tasalla. Emme kuitenkaan vastaa valmistajan ilmoittamatta jättämistä muutoksista tuotteeseen tai päätöksestä lopettaa tuotteen valmistus. Healthvisor Oy ei ole vastuussa tuotevalmistajan sivuilla olevista tiedoista tai lupauksista. Tuotteella on palautusoikeus, mikäli tuote ei vastaa kuvausta tai tuotesivulla on esiintynyt virheellistä tietoa. Tuotteen palautus tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa tilauksen vastaanottamisesta (ks. tarkemmat ohjeet tuotteen palautukseen tästä).

Tuotteet ja palvelut riippuvat saatavuudesta, ja ne voivat myös poiketa mainostetuista. Tuotekuvat saattavat myös poiketa tarjotusta tuotteesta. Tuotekuvissa saattaa olla kokonaisuutta havainnollistava valikoima tuotteita, jotka eivät sisälly kyseiseen myytävään tuotteeseen, vaan tulee ostaa erikseen. Tästä on useimmiten maininta tuotetiedoissa. 

Saatamme joskus tarjota alennuksella tiettyjä tuotteita, jotka ovat käytettyjä, esittelykappaleita tai avattuja, joista puuttuu osia tai joiden pakkaukset ovat vaurioituneet (”B-luokan tuotteet”). Jotkin B-luokan tuotteet voivat olla myös korjattuja. Tuotetiedoissa mainitaan tieto B-luokan tuotteesta. Emme takaa B-luokan tuotteiden kuvauksissa olevien tuotteita koskevien tietojen tarkkuutta. B-luokan tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat, eikä niille myönnetä muita kuin mahdollisesti jäljellä olevia valmistajien takuita (mikäli sovellettavissa).

 

3. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupasta www.GoFitness.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla. Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää tiedot tilatuista tuotteista sekä niiden yksikköhinnoista, tilausnumeron, tilauspäivämäärän, toimituskulut, tiedot maksutavasta sekä laskun loppusumman. Emme solmi kanssasi mitään sopimusta ennen kuin saat tilausvahvistuksen ja olemme lähettäneet tilauksesi. 

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä seuraamaan sähköpostiaan.

Yritysasiakkaat voivat tehdä tilauksen myös suoraan verkosta rekisteröitymällä yritysasiakkaaksi: kirjaudu sisään, kerää tuotteet ostoskoriin ja tilaa tuotteet. Yrityksille on mahdollista myös laskutus. 

Yritysasiakkaat voivat pyytää myös tarjouksen isompiin kokonaisuuksiin. Kirjautumisen jälkeen ostoskorissa näkyy 'pyydä tarjous' -nappi tai vaihtoehtoisesti meille voi lähettää myös sähköpostilla tietoja tarpeestasi tai alustavaa listaa tuotteista, niin etsimme yhdessä sinulle sopivan ratkaisun.

 

4. Maksaminen

Meillä voit maksaa pankkikortilla, verkkopankissa, laskulla tai luotolla. Tarjoamme yritysasiakkaillemme myös leasingrahoitusta. Maksutavat ovat määritelty tarkemmin alla.

Luotolla ostetut tavarat tai palvelut tulee maksaa 14 päivän kuluessa laskumme päivämäärästä ellei ole erikseen sovittu poikkeavista maksuehdoista. Voimme peruuttaa luottomaksuvaihtoehdon milloin tahansa ja mistä tahansa syystä. Voimme jakaa asiakkaiden luottohistoriatietoja soveltuvien luottolaitosten kanssa. Pidätämme myös oikeuden suorittaa luottotarkastuksia soveltuvan luottolaitoksen kanssa, jos myönnämme sinulle luottoa sekä oikeuden todentaa luottokortin haltijan tai toimitusosoitteen tietoja.

Soveltuvan korkolain ja tavaroiden takaisinperintää koskevan lain mukaisesti me tulemme käyttämään laillista oikeuttamme veloittaa korkoa ja korvausta kaikista eräpäivään mennessä maksamattomista laskuista. Jos et maksa laskuasi eräpäivään mennessä, me pidätämme oikeuden vaatia kaikkia erääntyneitä maksuja maksettavaksi muiden meille saatavilla olevien oikeuksien tai oikeussuojakeinojen lisäksi. 

Me olemme ostettujen tavaroiden omistajia siihen saakka, kunnes olet maksanut ne kokonaan sekä muut mahdollisesti avoimet sopimuksiin tai järjestelyihin kuuluvat maksut. Epäselvyyksien välttämiseksi pidätämme takauksen maksamattomista ostoksista (myyntipantti). Tämä muodostaa yksilöllisen perustan velkojen perinnälle, joka antaa meille oikeuden vedota soveltuviin viranomaisiin irto-omaisuuden palautusta koskevan päätöksen saamiseksi ja toimeenpanemiseksi. Kunnes omistusoikeus siirtyy sinulle, sinulla on velvollisuus: säilyttää tavaroita erillään ja meille kuuluviksi tunnistettavina; olla poistamatta mitään brändi- tai tunnistemerkintöjä; säilyttää tavaroita vakuutettuina menetystä, vaurioita tai tuhoutumista vastaan niiden täyttä arvoa vastaavasti; pidättäytyä myymästä, siirtämästä, veloittamasta tai kiinnittämästä tuotteita tai myöntämästä mitään panttia niitä vastaan. Tätä sovelletaan kaikkiin meidän sinulle lähettämiin tavaroihin sekä kaikkiin rahoihin, joita ollaan velkaa kauppaan liittyen.

4.1. Maksutavat

Paytrail

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, HealthVisor Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksujen reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit:
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Paytrail Oyj (2122839-7) toteuttaa yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin.

Maksupalvelun tarjoaja
Paytrail Oyj,
y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 JYVÄSKYLÄ
Finland 
asiakaspalvelu@paytrail.com
Puh. +358 207 181830 (ark 8-19) 

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

Yhteistyöterveisin,
Paytrail-tiimi
020 718 1820
privacy@paytrail.com


Palvelun kuvaus
Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrail:n maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrail:n palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Palautusoikeus
Teillä on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus, jota käyttäessänne voitte asioida suoraan kauppiaan kanssa.

Tietoa maksutavoista
Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Suomen Verkkomaksut Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle.

Luottokunnan maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Suomen Verkkomaksut Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Klarna

Lasku - Klarna: Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää. Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7% lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Laskutuslisä 2,99 €. Lisätietoja Laskusta: www.klarna.fi

Jaa maksusi osiin - Klarna Tili: Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa ensimmäisen tilauksen yhteydessä sinulle tilin automaattisesti. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi). Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti. Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle. Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: https://klarna.com/fi/ehdot. Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa http://www.klarna.fi

Lasku ja ennakkomaksu

Myymme laskulla yrityksille 7 päivän maksuehdolla, tarkistamme yrityksen tiedot (taseen) ennen laskulla lähettämistä. Jossain tapauksissa sovimme eripituisia maksuaikoja. Tarjoamme myös rahoitusvaihtoehdon tarvittaessa Tukirahoituksen kanssa 3-60 kk.
 
Ennakkolaskuvaihtoehto sopii yksityisille kuin yrityksille. Lähetämme tuotteet maksun suoriuduttua. Ennakkolaskutilaukset pidämme avoimena 7 vuorokautta tilauksen jälkeen ilman maksusuoritusta. Sen jälkeen ne peruutetaan.
 

Avarda Lasku

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa
ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu
vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron
muistutuslasku.

Avarda Tili

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain
tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös
suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja.

Lisätietoa Avarda Lasku- ja Tili –maksutavoista

Laskutuksen yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Avardan asiakaspalveluun.
Avarda (Y-tunnus 2594352-3) toimii Laskun ja Tilin luotonmyöntäjänä ja auttaa sinua kaikissa
ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa.

Avardan laskutuksen asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9:00-17:00.
asiakaspalvelu@avarda.fi
09 2532 7100

Voit katsoa omat ajankohtaiset osto- ja laskutustietosi Avardan OMAT SIVUT -palvelun kautta.
Palvelu on käytössä vuorokauden ympäri ja myös mobiililaitteilla.

5. Toimitukset

Tuotteet toimitetaan Vantaan varastoltamme, Mestarintie 11. Noutopiste palvelee myös samassa osoitteessa asiakkaitamme 1-2 arkipäivän keräysajalla.

Laitteet toimitetaan osissa. 

5.1 Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä ja pankkiyhteyksistä riippuen toimitus lähtee matkaan pääsääntöisesti 2- 5 arkipäivän kuluessa laskun maksamisesta tai maksun kirjautumisesta. Toimitusaika ilmoitetaan aina tilauksen yhteydessä, kts. seuraava luku. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan kyseisen tuotteen esittelysivulla. Tilaustuotteissa toimitusaika on n. 3-6 viikkoa tai pidempäänkin, riippuen tuotteiden valmistajien mahdollisista saatavuusongelmista tai toimitusketjun viivästyksistä.

Meiltä voit tilata myös tuotteita, jotka eivät ole juuri nyt varastossa. Niiden tuotteiden toimitusajat ovat silloin ilmoitettu tuotteen kohdalla erikseen ja halutessasi voit kysyä toimitusajan lisätietoja asiakaspalvelustamme. 

Valitettavasti joskus voi käydä niin, että onnistut tilaamaan sellaisia tuotteita, jotka jostain syystä (esim. väärä varastosaldo) ovat loppuneet varastostamme, vaikka verkkokauppa näyttäisikin tuotetta löytyvän varastosta. Tällaisessa tapauksessa ilmoitamme sinulle sähköpostitse tai puhelimitse ja tarjoamme korvaavaa tuotetta, mikäli sellainen löytyy.

Teemme aina kaikkemme saadaksemme tilauksesi toimitettua mahdollisimman pian.

Huolitsijoista johtuvat viivästykset ovat mahdollisia ja niiden toimintaan emme voi vaikuttaa.

5.2 Toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti / rahti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut tilauksellesi lisäämällä ostoskorissa tarkemmat toimitustiedot ja valittuasi maksu- ja toimitustavan.

Suurissa paketeissa, kuten kuntolaitteet, toimituskuluihin lisätään tuotekohtainen rahtilisä johtuen paketin suuresta painosta tai koosta. Rahtilisä ja todelliset postikulut ovat nähtävissä ostoskorivaiheessa.

5.3. Toimitustavat

Mikäli valitset toimitustavaksi NOUTO MYYMÄLÄSTÄ, saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tuote on valmiina noudettavissa liikkeestämme. Säilytämme tilausta 5 vuorokautta eteenpäin noutoilmoituksen lähettämisestä. Mikäli tilausta ei noudeta 5 vuorokauden sisällä asiakkaasta johtuvasta syystä, perimme säilytyspalkkiona 2% tilauksen summasta jokaiselta alkavalta viikolta.

Matkahuolto lähipaketti: : Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Max 35kg /paketti *

Matkahuollon jakopaketti 8-16: Matkahuollon toimitus ovelle työpäivän aikana: Toimitus ovellesi työpäivän aikana klo 8–16. Tarkkaa toimitusaikaa ei sovita erikseen. Mikäli et ole vastaanottamassa pakettia, se kuljetetaan matkahuollon toimipisteeseen odottamaan noutoasi. Max 35kg/paketti.

Matkahuolto kotijakelu sovitusti: Matkahuollon toimitus ovelle sovittuna ajankohtana: Toimitus ovellesi sovittuna ajankohtana, myös iltaisin ja lauantaisin. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Max 35kg/paketti.

Matkahuollon bussipaketti: Nouto Matkahuollosta: Toimitus valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiespisteeseen. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Max 35kg/paketti.

POSTIPAKETTI    Noudettava paketti Postin automaattista tai palvelupisteeltä.
Toimitus ma–la klo 19 mennessä. Saat viestin, kun paketti on noudettavissa. Voit seurata pakettisi etenemistä OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green-lähetyksenä. *

KOTIPAKETTI Postin kotiinkuljetus valittuna ajankohtana
Voit valita itsellesi sopivan toimitusajankohdan linkin kautta jaettavasta kalenterista. Voit seurata pakettisi etenemistä OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä. 

EXPRESS-PAKETTI YRITYSASIAKKAILLE Postin pakettitoimitus päivällä ilman erillistä ilmoitusta. Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ma–pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta. Sopii erityisesti yritysvastaanottajille. 


Kaukokiito: Toimitetaan lähimmälle maantasolle olevalle ovelle johon jakeluauto pääsee ajamaan. Huom. VAIN PIHAAN. Sisäänkanto on ostettavissa lisäpalveluna joka hinnoitellaan aina erikseen, ota yhteyttä asiakaspalveluun näissä tapauksissa

* Pidätämme oikeuden lähettää automaattien tai noutopisteiden maksimimitat ylittävät lähetykset postiin tai matkahuollon toimipisteeseen. 
* Pidätämme oikeuden lähettää pienet lähetykset kirjelähetyksinä.
* Pidätämme oikeuden muuttaa kuljetusyhtiötä tarvittaessa.
* Erityisalueille toimitettaessa voidaan toimituksesta veloittaa erillinen lisämaksu. Tällainen alue on esimerkiksi Suomenlinna tai saaristo. Jos haluat varmistaa onko alueellasi erityishinnoittelua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

HUOM! Isot kuntolaitteet toimitetaan asiakkaan pihaan, mihin jakeluauto pääsee ajamaan. 
 
Tilavuudeltaan tai painoltaa suurissa lavalähetyksissä pyritään tilaus toimittamaan pääsääntöisesti mahdollisimman lähelle ulko-ovea tai vähintään pihamaalle, johon on esteetön pääsy. Asiakkaan vastuulla on tilausvaiheessa huomioida suuren jakoauton (kuorma-auton) esteetön pääsy pihamaalle. Mikäli keliolosuhteet, tien kunto, kapea tie tai muu jakoautoa estävä asia ei mahdollista toimitusta ulko-oven välittömään läheisyyteen luovutetaan tilaus lähimmässä mahdollisessa paikassa. Vahinkovastuu siirtyy tilauksen luovuttamisen jälkeen asiakkaalle.
 

HUOM! Kotiin toimitettavissa rahti- ja pakettitoimituksissa ostajan tulee olla paikalla vastaanottamassa tilausta.

Kuljettaja voi vaatia henkilötunnuksen näyttämistä ennen luovutusta. Huomioithan myös, että tuotteen vahingoittumisen riski siirtyy ostajalle toimituksen luovuttamisen jälkeen EXW Incoterms 2010 mukaan ja tuotteen siirtäminen asuntoon on ostajan vastuulla.

5.4 Asennuspalvelu

Meiltä voi tilata tuotteet sisälle kannettuna ja asennettuna. Sisäänkanto ja asennuspalvelu on lisäpalvelu, eikä sisälly perustason rahtitoimitukseen. 

Jos asiakas on tilannut tuotteen sisäänkannolla tai asennettuna, on ostajan vastuulla tehdä tarvittavat suojaukset lattialle, karmeihin, seiniin sekä muihin asunnon osiin. Lisäksi asennusalue tulee olla valmiiksi siisti ja muutoinkin valmis asennusta varten. Mikäli asentaja joutuu tekemään muita lisätöitä, jotka eivät suoraan liity laitteen asennukseen, laskutetaan siitä hinnaston mukainen tuntiveloitus 69€ (alv. 0%). Minimiveloitus 1 tunti. Työturvallisuussyistä kuljettajan/asentajan on pukeuduttava turvavarusteisiin, eivätkä he voi myöskään poistaa turvakenkiä, jonka takia erityisesti lattian suojaaminen on erittäin tärkeää.

Sisällekanto/asennus tulee perua 24h ennen tilauksen lähettämistä.

Jos toimitusta/asennusta ei voida suorittaa myyjästä riippumattomista tekijöistä kuten asunnossa olevista esteistä, tilauksen peruuttamisesta liian myöhään tai ostaja ei ole paikalla sovittuna aikana, emme hyvitä toimituksesta/asennuksesta muodostuneita kuluja. Jos asennuksen kohteessa ei ole ketään paikalla sovittuna aikana, katsomme asennustyön peruuntuneeksi asiakkaan toimesta määräajan umpeuduttua.

5.5 Ulkomaan toimitukset (Ahvenanmaa mm.)

Asiakkaalle hyvitetään alv tapauskohtaisesti vain yli 1000 € tilauksissa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tilauksen tekoa. Ulkomailta tehtyjen palautusten toimituskulut asiakas joutuu maksamaan itse.
 

6. Reklamaatio tuotteesta tai Ongelma kuljetuksessa

Suosittelemme tarkistamaan lähetyksen mahdollisimman pikaisesti vastaanottamisen jälkeen. Mikäli tuotteessa on virhe, tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuotteita puuttuu toimituksesta, tulee asiakkaan ilmoittaa tapahtuneesta viipymättä, viimeistään 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta, osoitteeseen: asiakaspalvelu@gofitness.fi.
 
Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa ja tuotteessa on havaittavissa kolhuja tai naarmuja, on toimituksesta tehtävä reklamaatio kuljetusyhtiölle välittömästi. HealthVisor Oy ei vastaa kuljetuksissa vahingoittuneista tuotteista.
 
Healthvisor Oy vastaa myytävien tuotteiden kunnosta ja tuotevalmistaja mahdollisista valmistusvirheistä. Reklamaatiot käydään läpi tapauskohtaisesti ja myyjä sekä valmistaja etsivät yhdessä sopivimman ratkaisun tilanteen korjaamiseksi. 
 

7. Takuu ja kuntolaitteiden huolto

Mikäli tuotteessa on havaittavissa valmistusvirhe, takuun puitteissa olet oikeutettu saamaan uuden tuotteen tai vastaavan, mikäli alkuperäinen tuote on loppunut. Vaihtoehtona on tuotteen korjaaminen takuun mukaisesti (esim. kotikuntolaitteet), kohtuullinen korvaus tai tilauksen peruminen/tuotteen palauttaminen. Pääsääntöisesti vaadimme virheellisen tuotteen palautuksen varastoomme jatkokäsittelyä varten. 

Kaikilla tuotteilla on kuluttajasuojalain 5. luvun mukainen kuuden kuukauden virhevastuu. Kotikuntolaitteille tarjoamme valmistajasta riippuen 1-3 vuoden takuun. Takuuaika on mainittu tuotteen tiedoissa ja vaihtelee merkin sekä mallin mukaan. Takuuhuollot hoidetaan kuluttajasuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

Takuu edellyttää tuotteen käyttämistä valmistajan ohjeiden ja suositusten mukaisesti. Laitteiden tai tavaroiden takuu raukeaa, mikäli niitä käytetään tavalla, mihin ne eivät ole tarkoitettu käytettäväksi. Esimerkiksi kotikäyttöön tarkoitettua laitetta ei voi käyttää yrityksen tai taloyhtiön yhteiskäytössä tai kuntosalilla ammattikäytössä. Takuu raukeaa myös, mikäli tuotteeseen tehdään omatoimisesti muutoksia.

Mikäli kuntolaite rikkoontuu annetun takuun aikana, tulemme ensisijaisena vaihtoehtona huoltamaan ja korjaamaan laitteen oman huoltotiimimme toimesta. Laitteen huollosta sovitaan aina tapauskohtaisesti. Laitteet huolletaan joko paikanpäällä tai se toimitetaan huoltoomme. Asiakkaalla on velvollisuus edesauttaa myyjää korjaamaan tuotteen virhe parhaalla mahdollisella tavalla. Mikäli asiakas kieltäytyy edesauttamasta laitteen korjaustoimenpiteitä, tilanne nähdään ylitsepääsemättömänä esteenä, joka voi evätä takuun.

 

8. Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupassamme on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne vaihdosta tai palautuksesta ennen palautusoikeuden päättymistä. Palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita, ei yrityksiä tai yhdistyksiä (kts. yritysmyynnin ehdot). 
 
HealthVisor Oy:llä on Postin kanssa solmittu asiakaspalautussopimus. Palautus on asiakkaalle maksuton (kts. poikkeukset palautuskäytännöissä). Mikäli haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen, ilmoita siitä aina kirjallisesti, mieluiten sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@gofitness.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio GoFitness.fi tilausvahvistuksesta. Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. 
 
Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan kyseiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Jos kyseessä on useammasta tuotteesta koostuva setti, sen kaikki osat tulee palauttaa. Säilyttääkseen peruuttamisoikeutensa asiakkaan on pidettävä tavara olennaisesti muuttumattomana tai vähentymättömänä. Tuotetta voi kuitenkin kokeilla/sovittaa samoin, kuin voisit sen tehdä liikkeessä asioidessa. Pestyjä, käytettyjä tai muunneltuja tuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa. Pidä siis huoli, että tuotteet ovat uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuotteissa on esimerkiksi selvää hajua tai lemmikkien karvoja, emme hyväksy palautusta tai vaihtoa. Pääsääntönä voi pitää, että mikäli tuote otetaan käyttöön, palautusoikeus raukeaa. 
 
Palautusoikeus ei koske koskaan mm. avattuja kertakäyttö-, elintarvike-, hygieniatuotteita tai lisäpalveluja esim. laitteiden asennuspalvelua. Palautusoikeus ei myöskään koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita. Tilaustuotteiden perumisesta veloitamme korvauksena vähintään 50% tuotteen hinnasta, riippuen siitä, onko tuote standardivalmisteinen vai erikoisvalmisteinen. Mikäli tuote on sinua varten räätälöity, korvauksen summa riippuu siitä, missä vaiheessa tuotteen valmistus tai tilaamasi kustomointi on.
 
Huom! Virheellinen palautus aiheuttaa lisäkuluja asiakkaalle tai emme hyväksy sitä lainkaan. 
  • Puutteelliset palautukset lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.
  • Emme lunasta maksamattomia lähetyksiä tai luottopakettilähetyksiä eli niitä ei hyväksytä palautuksena.
  • Emme vastaanota lähetyksiä, joita ei toimiteta perille asti Healthvisor Oy:n ovelle.
  • Healthvisor Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on pakattu huonosti (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita).
  • Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan.
  • Varmista, että paketti sisältää kaikki osat. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu.
  • Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut.

Jos poikkeustapauksessa Healthvisor Oy hyväksyy myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen, veloitetaan omia kuluja kuitenkin vähintään 25% tuotteen hinnasta.

8.1 Toimi palautuksissa näin

  1. Tuote tulee reklamoida 14 päivän kuluessa ja palauttaa 30 päivän aikana sen vastaanottamisesta.
  2. Lähetä asiakaspalvelu@gofitness.fi seuraavat tiedot: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi palautusta varten sekä kopio GoFitness.fi tilausvahvistuksesta.
  3. Pakkaa tuote hyvin ja palauta tuote alkuperäisessä pakkauksessa sisältäen kaikki osat. Tuotteen sekä pakkauksen tulee olla uutta vastaava tai vähintään samassa kunnossa kuin se on vastaanotettu.
  4. Käytä palautukseen jotakin alla mainituista tavoista.

8.2 Palautus kirjeenä

Mikäli palautettava tuote palautetaan kirjeenä voi asiakas jättää kirjeen kirjelaatikkoon merkinnällä "ASIAKASPALAUTUS".

Healthvisor Oy / GoFitness, Mestarintie 11 F, 01730 Vantaa.

Suosittelemme kuitenkin viemään myös kirjeet aina postiin jolloin asiakas saa kuitin palautuksesta, jolloin voidaan epäselvyystapauksissa selvittää kulkua. Muista tarkistaa, että lähetyksessä on yrityksemme yhteystiedot. Kirjeasiakaspalautuksina vain tuotteet jotka mahtuvat kirjekuoreen.

8.3 Palautus pakettina posti ja lähikauppa/k-market/matkahuolto

Asiakaspalautusosoite on: Healthvisor Oy, Mestarintie 11 F, Vantaa 01730.

Palautus postilla: Kun palautettava lähetys on paketti (painaa yli 2 kg ja tai ylittää kirjepalautuksen mitat) saat tehtyä palauttamisen Helposti-koodilla:

-> Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Mikäli et löydä alkuperäistä koodia niin otatko yhteyttä asiakaspalvelu@gofitness.fi
-> Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamasi ohjeen mukaan.


Mikäli Postin asiamies kysyy asiakaspalautusnumeroamme niin se on 619688.

8.4 Palautus matkahuollolla

Vie paketti lähimpään matkahuollon toimipisteeseesi, helpoimmin palautus käy kun viet paketin samaan paikkaan josta hait sen. (Siwa, valintatalo, k-market, r-kioski, tms. matkahuollon toimipiste). Saat kuitin palautuksesta, säästäthän sen kunnes palautuksesi on käsitelty loppuun. Matkahuollon palautusta tehdessäsi mainitse asiakasnumeromme 9503787. Palautus on maksuton (pl. allamainitut poikkeukset)

Tuotteet jotka palautuvat noutamattomina, veloittaa HealthVisor Oy asiakkaalta toimituskulut kumpaakin suuntaan sekä käsittelykulut 5 €.

Yllä oleva palautusohje ei koske suuria laitteita kuten kuntopyöriä, crosstrainereita, juoksumattoja ja kotikuntokeskuksia, painonnostopenkkejä, näiden tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas.

Pyydämme ottamaan näissä tapauksissa yhteyttä ennen palautusta sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@gofitness.fi tai puhelimitse +358(0)44 548 36 99. 

8.5 Poikkeukset palautuskäytännössä

Kuluttajaviraston ohjeen mukaan suurten tuotteiden kuten kuntopyörien, crosstrainereiden, soutulaitteiden, juoksumattojen sekä kotikuntokeskusten, painonnostopenkkien ja tankojen palautuskustannuksista vastaa asiakas, koska näitä tuotteita ei voida palauttaa tavanomaisesti postitse. Ulkomailta tehtyjen palautusten toimituskulut joutuu asiakas maksamaan itse.

Mikäli haluatte palauttaa poikkeuksen alaisen tuotteen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@gofitness.fi tai puhelimitse +358(0)44 548 36 99.

 

9. Hyvitysmaksu 

Mikäli tuotteet on palautettu hyväksytysti palautusehtojen mukaisesti, maksu palautetaan ensisijaisesti tilaamisen yhteydessä käytetylle maksuvälineelle. Maksun palautus tehdään mahdollisimman nopeasti ilman aiheetonta viivästystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Tämä ei koske yritysasiakkaiden palautuksia tai erikoisvalmistettuja tuotteita.
 
Mikäli tilaus perutaan täysin 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden puitteissa tai toimitusvaikeuksista johtuen ennen kuin tuotteita on lähetetty, palautamme rahat viipymättä mutta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme.

Suoritamme palautuksen tilisiirrolla siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Palautuksiin ja peruutuksiin tarvitaan aina IBAN-tilinumero.
 

10. Keskeyttäminen ja purku

Voimme peruuttaa tavaroiden tilauksia ja/tai keskeyttää palveluiden tarjoamisen tai purkaa nämä välittömästi ilman korvausvelvollisuutta sinua kohtaan, jos jokin seuraavista toteutuu:
  • et suorita erääntyneitä maksuja
  • tarjoat vääriä tai harhaanjohtavia tietoja
  • olet maksukyvytön
  • olet rikkonut tätä sopimusta aineellisella tavalla
  • soveltuva leasing-yhtiö vetoaa peruutusehtoihin, jotka on merkitty sinun ja kyseisen yhtiön väliseen leasing-sopimukseen.
 

11. Riitatilanteet

Tähän Sopimukseen sekä sen puitteissa tehtyihin muihin Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Suomen lain niitä kohtia, joiden soveltaminen johtaisi muun maan lakien soveltamiseen, ei noudateta.

Noudatamme kuluttajasuojalain 20.1.1978/38 säännöksiä. Mikäli ostajana on yritys, sovelletaan muita sovittuja ostoehtoja tai suomen kauppalakia.

Myyjän ja asiakkaan tulee ensisijaisesti pyrkiä ratkaisemaan mahdollinen riitatilanne neuvottelemalla keskenään. Mikäli sopimuksen osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen keskenään ja kaikesta huolimatta ilmenee erimielisyyttä, suosittelemme asiakasta olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan: www.kuluttajaneuvonta.fi.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi: www.kuluttajariita.fi. Kaikki sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa perustuen joko sopimuksellisiin tai muihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin.